Skrzypienie, trzeszczenie

Uwagi odnośnie skrzypienia elementów roweru.

Z uwagi na to, że dość często to zjawisko występuje w związku z tym postanowiłem napisać kilka uwag na ten temat.

Jeżeli słyszysz, że w Twoim rowerze słychać przedziwne dźwięki, więc podam tu kilka moich osobistych spostrzeżeń:

Najczęściej takie trzeszczenie wydaje nam się, że wydostają się z przedniego koła, nic bardziej mylnego, [chociaż czasami może tak być}. To tylko złudzenie, ponieważ najczęściej „słychać” rozchodzący dźwięk po całej ramie, więc trudno czasami ustalić z którego miejsca te dźwięki się wydostają.

  1. Sprawdź czy to zjawisko wychodzi z pedałów, czyli musisz wypiąć buty z zatrzasków (raz jeden but a następnie drugi)i pedałując, słuchasz. Chciałem przypomnieć, żebyś gwinty osiek pedałów zawsze żebyś smarował towotem, aby po dłuższym użytkowaniu się nie zapiekły.

  2. Następnie przejdź do sprawdzenia następnego detalu a mianowicie sztyca podsiodłowa. Tu najczęściej te usterki się ujawniają. Przede wszystkim wyciągnij z ramy sztycę i dokładnie ją oczyść i lekko przeszlifuj grubym papierem ściernym a następnie połóż bardzo cienką warstwę towotu. Rurę ramy również przemyj benzyną. Towotem smarujemy dlatego żeby rura się nie zapiekła, w przeciwnym bowiem wypadku będziesz miał problem z wyjęciem sztycy z ramy. Taka operacja najczęściej bywa skuteczna.

  3. Przyczyną tego może być również siodełko w którym to mogą być luźne pręty połączone z pokryciem. Taki przypadek zdarzył mi się osobiście, wystarczyło wpuścić parę kropli oliwy.

  4. Może również skrzypieć łańcuch, który nie był dawno smarowany. Najczęstsza usterka łańcucha to gdy dwa ogniwa są zatarte, wówczas będzie on przeskakiwać po zębatkach kasety.

This entry was posted in Serwis and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Your email address will never be published.


dziewięć − = 6