Rajd do Wyczechowa na pierogi i bułki z wiśniami

Galeria zdjęć

Inaugurację sezonu postanowiliśmy rozpocząć od wyjazdu do  Wyczechowa. Zainteresowanie było gromne, gdyż pod dworcem PKP we Wrzeszczu  stawiło się ponad 20 osób, a kolejne dojeżdżały po drodze tworząc poleton około 30 rowerów.

O godzinie 10:05 ruszyliśmy z Wrzeszcza przez Otomin, Kolbudy, Czapelsko, Marszewską Górę do Wyczechowa. Trasa wiodła głównie  duktami leśnymi, a czasami polnymi. Pogoda choć nie słoneczna to jednak w miarę ciepła – najważniejsze, że nie padało. Na trasie dowiedziałem się od scoot’a, że samochodem jadą nasze dwie koleżanki, czyli kontuzjowana  ostatnio Aga wraz z Ajką. Pierogi przyciągają każdego 🙂

Rajd przebiegał spokojnie, bez awarii, z wieloma przystankami na złapanie oddechu oraz krótki posiłek. Byli też tacy, którzy całą drogę celowo głodzili się aby zostawić więcej miejsca na pierogi 🙂

Ola świetnie poradziła sobie z nawigacją prowadząc nas bezbłędnie do celu. Na końcu peletonu czuwał Silver, dając nam pewność że nikt nie zostanie zgubiony podczas nieprzewidzianej awarii czy braku sił. Pomiędzy Olą, a Silverem jeździło kilku ochotników pomagając „czołówce” dostosować tempo. Najczęściej za pomocą okrzyków „EJ TAM Z PRZODU – WOOOLNIEEEJ”.

Przekrój rowerów na rajdzie był tak szeroki, że bez wahania możemy go okrzyknąć najbardziej urozmaiconym rajdem pod tym względem. Poczynając od rowerów trekkingowych z sakwami, poprzez zwykłe „górale”, lekkie rowerki XC pod zawody, aż po spore maszyny enduro. Wszyscy dawali sobie świetnie radę. Niezależnie jaki rodzaj kolarstwa uprawiasz – rower zawsze dowiezie Cię na pierogi 🙂

Ufff, nareszcie dojechaliśmy wygłodzeni, zmęczeni, w środku już utworzyła się kolejka, wiadomo wtargnęło 30 głodomorów  i zrobił się mały zator:)

Pierogi były wspaniałe. Z mięsem, z wiśniami, bułki z wiśniami, do wyboru do koloru. Po obiedzie trochę posiedzieliśmy i po godzinie ruszyliśmy w powrotną drogę przez Skrzeszewo Żukowskie, Przyjaźń, Niestępowo i Otomin.

Wspaniała wycieczka, choć czasami dostaliśmy w kość.

Chciałem wszystkim uczestnikom podziękować za wzięcie udziału i za przemiłą atmosferę. Po za tym dziękujemy za wspaniałe poprowadzenie rajdu przez naszą koleżankę Olę.

Na liczniku miałem 80 km a do domu dotarłem o godz 18:00

tekst: Mieczysław Butkiewicz

zdjęcia: Darek, Irek i M. Butkiewicz

zdjęcia „Bono”

This entry was posted in Relacje and tagged , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback.

11 Comments

1. Posted 16 maja 2011 at 08:30 | Permalink

Szkoda, że tak rzadko się spotykamy:)

2. wza
    Posted 16 maja 2011 at 07:20 | Permalink

miło było znów z wami popedałować :-]

3. Posted 13 maja 2011 at 05:54 | Permalink

niestety to co mi wiadomo to nikt nic nie znalazł

4. MARIO
    Posted 12 maja 2011 at 20:57 | Permalink

Zgubiłem rękawki Accenta nikt nie znalazł w drodze powrotnej bo wracaliście po naszych śladach ?

5. Posted 10 maja 2011 at 23:10 | Permalink

Smaczna wycieczka 🙂

6. Bono
    Posted 10 maja 2011 at 08:26 | Permalink

Zależy jaka trasa. Typu „na pierogi” jest z założenia łatwiejsza i przede wszystkim tempo wolniejsze. Teren raczej łagodny, ale kilku podjazdów nie da się ominąć. Tym razem piach mocno utrudniał jazdę, zwykle te drogi są twardsze i jedzie się łatwiej.

Zupełnemu amatorowi jednak radziłbym nabrać najpierw kondycji. Do tych 60-80km potrzeba jakiejś podstawy.

7. kraszman
    Posted 10 maja 2011 at 00:49 | Permalink

Witam – tacy leserzy jak ten z końcowych ujęć filmu też mogą brać udział w tego typu rajdach? (jakiś amator bez sił leży na trawie)- wydawało mi się że w grupie GER mogą startować tylko doświadczeni cykliści…

8. igebski
    Posted 9 maja 2011 at 12:13 | Permalink

Cieszę się, że jako nowicjusz przejechałem te trasę w dość dobrej formie. Moja skromna relacja jest tutaj: http://igebski.blog.onet.pl/Rajd-do-Wyczechowa,2,ID426994008,n

9. Posted 9 maja 2011 at 11:47 | Permalink

Jedna była drobna awaria a mianowicie mi się urwał koszyk od bidonu, już poszedł na emeryturę:)

10. scoot
    Posted 9 maja 2011 at 11:02 | Permalink

Bardzo fajny rajd. Teren wymagający, ale pierogi wynagrodziły wszelkie trudy 🙂

11. Posted 8 maja 2011 at 21:40 | Permalink

Dzięki za super rajdzik. Zapodaję parę fotek: